Vragen of hulp nodig?
Heeft u hulp of advies nodig? Wij helpen u graag.
Bel met 023-517 32 22
of Stuur een mail ›
Om alles uit uw beursdeelname te halen is het belangrijk dat uw beursstand en beursmateriaal op orde zijn.
Daarnaast hangt het succes van uw beurs af van de opstelling van uw medewerkers tijdens de beurs en hoe de gesprekken met de bezoekersverlopen. Dat klinkt logisch, maar toch laten veel exposanten hier kansen liggen.
Norm-Systems heeft goede tips voor u waarmee u meer uit uw beursgesprekken haalt.
Voor de hand liggend, maar niet altijd even goed qua uitvoering: de kleding. Bestel bedrijfskleding of maak goede afspraken met uw medewerkers over de kleding. Wat voor de ene persoon netjes is, kan door een ander personeelslid als casual worden gezien. Zorg dat de kleding representatief is en past bij uw imago en het beeld dat u wilt uitstralen.
Zorg voor duidelijk leesbare naambadges. Laat een vormgever professionele badges maken in uw huisstijl. Zorg dat uw logo, de naam en de functie van de medewerker duidelijk zichtbaar zijn. Hierdoor kunnen bezoekers makkelijk contact leggen en weten zij meteen met wie ze te maken hebben. Als u professionele naambadges bestelt, kunt u deze makkelijk hergebruiken, zodat u de kosten snel terugverdient.
Afhankelijk van de beursopstelling zie je vaak personeel achter in de beursstand staan, of veilig achter een balie. Ga eens vóór de beursstand staan en spreek voorbijlopende bezoekers aan. Wees duidelijk tegen uw medewerkers: sta niet met elkaar te praten, maar focus je op de beursbezoekers.
Uit onderzoeken blijkt dat mensen ontvankelijker worden voor een boodschap als ze iets krijgen. Er ontstaat dan een schuldgevoel (wederkerigheid) waar ze graag van af willen. Speel slim in op dit psychologische effect! Een presentje hoeft trouwens niet altijd iets fysieks te zijn. Het kan ook een glimlach, een beleefde groet, of echte interesse zijn.
Het eerste contact leggen is vaak het moeilijkste. Dit wordt een stuk makkelijker door open vragen te stellen. Denk hierbij aan:
Door open vragen te stellen komt het gesprek makkelijker op gang en leert u de bezoeker snel kennen. Hierdoor weet u ook sneller of u in gesprek bent met de juiste persoon.
Steek geen lange verhalen af, maar laat de bezóéker vertellen. Leer de wensen en eisen van de bezoeker kennen. Bouw het gesprek slim op. Hiervoor kunt u de volgende handvatten gebruiken:
Vergeet niet om contactgegevens te vragen en maak relevante notities, zodat u het gesprek inhoudelijk goed kunt opvolgen.
Als u de interesse van een bezoeker hebt gewekt en het gesprek bevatte genoeg aanknopingspunten, zorg dan voor een goede en snelle opvolging. Als u hier concrete afspraken over hebt gemaakt (offerte, terugbelafspraak, etc.) maak deze dan waar. Wacht niet te lang met de opvolging, zodat het gesprek nog vers in het geheugen ligt. Refereer aan het gesprek en doe een concreet aanbod .
Meer advies voor uw beurs nodig?
Wilt u meer advies om uw beursdeelname tot een succes te maken? Neem dan contact op met Norm-Systems. Wij hebben meer dan dertig jaar ervaring die wij graag voor u vertalen in het juiste advies, de beste beursproducten en diverse aanvullende diensten, waarmee wij u volledig ontzorgen.
Marickenlaan 45
3648 LD WILNIS
KvK 34207534