Hoe om te gaan met niet-meetbare beursdoelstellingen
Er zijn tientallen goede redenen om aan een beurs deel te nemen. Een aantal daarvan kunnen omzetmatig uitgedrukt worden:
Voor veel bedrijven vormen deze – becijferbare – doelstellingen de hard kern van hun deelnameobjectieven. Toch spelen vaak ook niet-meetbare doelstellingen een rol. We lichten er twee uit:
Niet alle bezoekers van een vakbeurs zijn (potentiële) kopers. Ook voorschrijvers, adviseurs, journalisten, politici en beleidsmakers maken gebruik van de uitzonderlijke concentratie aan belangrijke marktspelers die door een vakbeurs gecreëerd wordt. Zo abstract als het begrip „de markt‟ in andere omstandigheden is, zo concreet wordt het tijdens de beurs: één plek, een welbepaalde periode, alle geledingen vertegenwoordigd. Vaak bepalen de formele en informele contacten tijdens de beurs de agenda van een markt voor de komende jaren. Bedrijven die in de markt een rol willen spelen en mee de richting willen bepalen, kunnen op een beurs niet ontbreken.
In een sterk geïndustrialiseerde en wereldwijd opererende markt is een alerte reactie uw belangrijkste troef als aanbieder. Op de beurs staat u schouder aan schouder met uw concurrenten. U kunt er op een snelle en diepgaande manier informatie inzamelen over hoe (potentiële) gebruikers uw aanbod waarderen. En dat van uw belangrijkste concurrenten! Op het neutrale terrein van de beurs ontvangt u precies die signalen die u toelaten uw aanbod verder te verfijnen en beter af te stemmen op huidige en toekomstige verwachtingen en eisen van gebruikers. De beurs is de ideale plek om gebruikers, collega‟s en concurrenten met open vizier tegemoet te treden.
Marickenlaan 45
3648 LD WILNIS
KvK 34207534